Ik heb veel diarree. Gek genoeg sinds ik 2 weken weer aan de Predn. zit, meer. Het loopt op tot wel 8x per dag en gisteren zelfs 14x. Vooral 's morgens ben ik bezig en dan de rest van de dag gaat het wel weer.
Mijn internist hier, is een ######## en die zegt dat ik, gezien de uitslagen van de colonoscopie (waar overigens wel bloedingen op te zien waren) nooit zoveel diarree kan hebben. Ze gaan nu wel verder zoeken via de dunne darm maar toch.
Nu vraagt mijn huisarts me telkens of ik bloed heb en ik antwoord dat ik dat niet kan zien. Mijn vader, die collitis ulserosa heeft, zegt dat je dat duidelijk ziet. maar de allereerste keer dat ik opgenomen werd met spoed, voorjaar 2004 vroeg de internist het ook steeds en ik antwoorde dus (omdat ik het nooit zag): 'euhh nee?'
Bleek dat ik een liter bloed verloren was.
De ontlasting is wel donker maar de huisarts zegt dat het bijna zwart is dan en dat is het geloof ik net niet. De verpleegster zei dat ik een test kon doen met agua oxygenada (zoveel als zuurstofwater?) door dat een scheutje erbij te doen, als het dan een soort van gaat bubbelen, zit er bloed bij. nou er gebeurd niets. dus het zal wel niet.
maar zoveel diarree is toch ook niet helemaal normaal meer. het lijkt alleen maar erger te worden, zelfs met de Prednison.
Zijn er andere tips om het te zien?

Help