Zwelling onder de stoma na de operatie
Gepost 13 maart 2010 - 12:57
Zoals een aantal van jullie al weten is er bij mij een ileostoma aangelegd. Dit is allemaal goed gegaan maar na 3 dagen onstond er een dikke bult onder de stoma. Ik ben nu inmiddels 2 weken verder en de bult doet echt zo ongelofelijk zeer, dat ik echt nergens aan toe kom. Zelfs niet aan slapen 's nachts. Afgelopen week ben in nog bij de seh geweest om te informeren of dit iets is wat niet goed is maar daar komen ze niet verder dan dat er mogelijk wondvocht of een onderhuidse bloeduitstorting zit.
Zijn er meer mensen die dit herkennen en weten hoe ik hier mee om kan gaan? Of die weten hoe lang dit ongeveer duurd,ik ben bijna ten einde raad van de pijn want paracetamol en tramadol doen echt helemaal niets.
Groet,
Sander
Gepost 13 maart 2010 - 01:49
Gepost 13 maart 2010 - 02:10
Ook ik moet je een antwoord schuldig blijven.
Het enige wat ik kan doen is je heel veel sterkte toewensen en hopen dat de pijnlijke bult snel verdwijnt.
Gepost 13 maart 2010 - 02:19
Je zou toch zeggen dat wanneer het wondvocht of een bloeduitstorting is, dat het dan zo langzamerhand weg moet trekken.
Ik hoop dat er snel duidelijkheid voor je komt.
Sterkte.
Gepost 13 maart 2010 - 04:06
Ik wil je heel veel beterschap toewensen en hopelijk slinkt de bult snel.
Gepost 13 maart 2010 - 04:59
Gepost 13 maart 2010 - 10:43
heb ze operatief open gemaakt ( 5 weken na plaatsen van stoma) en drain in gedaan, week voor in ziekenhuis terug geweest.
heeel veel sterkte!
Gepost 14 maart 2010 - 10:21
Er is bloed geprikt en daar was te zien dat de ontstekingswaarde wel wat verhoogd waren.
Vooralsnog willen ze de wond het liefst dicht laten zitten omdat er anders opnieuw kans op infecties is.
Dinsdag moet ik terug naar de chirurgie en moet er opnieuw bloed geprikt worden.
Als de waarden dan weer verhoogd zijn zal er wederom een echo gemaakt worden en zal er besloten moeten worden hoe hier verder mee om te gaan.
Ik hoop dat het lichaam zelf in staat is de ontsteking te lijf te gaan, ik zit er niet op te wachten om weer open gesneden te moeten worden...........
Groet,
Sander
Gepost 14 maart 2010 - 11:08
Gepost 14 maart 2010 - 02:25
Ik hoop dat het zich vanzelf gaat oplossen en er niet nog een operatie moet.
Sterkte voor dinsdag en de duimen draaien
Gepost 15 maart 2010 - 07:56
Ga meeduimen dat het zich vanzelf oplost en dat er geen operatie nodig is.
Sterkte voor morgen
Gepost 15 maart 2010 - 11:52
Ik ga ook meeduimen dat je een volgende operatie bespaard zal blijven en je lichaam
de ontsteking zelf weg krijgt..
Sterkte !!
De tijd zal alles leren......
Gepost 15 maart 2010 - 12:10
Heel veel suc6 voor morgen
Live life to the Fullest
Gepost 15 maart 2010 - 12:18
Gepost 15 maart 2010 - 02:39
Gepost 16 maart 2010 - 05:59
Eigenlijk vond een van de dames dat ik dat zelf wel thuis kon doen maar daar was ik niet zo n voorstander van. Het spoelen zal dan nog wel gaan maarr ik ga mezelf niet pijnigen door die drain in een wond te drukken. Ik ben niet kleinzerig maar dat wens ik zelfs mijn ergste vijand niet toe. Morgen maar zien hoe het gaat. Leuk vooruitzicht zo........
Verder heb ik geen ab kuur gekregen omdat het abces nog helemaal ingekapseld ligt en het lichaam zal dan toch de restanten zelf moeten opruimen. Ik weet alleen niet of mijn lichaam daar al sterk genoeg voor is zeker gezien het Remicade gebruik voor de operatie.
We zien wel weer.
Gepost 16 maart 2010 - 06:11
Het is nog even spannend dus, maar ondanks de remicade kan het heel goed zijn dat je lichaam toch sterk genoeg is, het kan veel hebben. hopelijk heb je er snel minder last van. Hoe is het verder met het stoma? Wen je er al een beetje aan of ben je er nog helemaal niet mee bezig?
Gepost 16 maart 2010 - 06:16
Nee, als de wond eenmaal goed genezen is dan denk ik echt dat dit een forse verbetering van mijn persoonlijk welbevinden is..
Gepost 16 maart 2010 - 07:12

Help