Crohnforum/Darmwereld vzw: Ziekte van Crohn, colitis ulcerosa en PDS: maak me zorgen - Crohnforum/Darmwereld vzw: Ziekte van Crohn, colitis ulcerosa en PDS

Ga naar inhoud

• (4 Pagina's)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

maak me zorgen

#1 Gebruiker is offline   colle 

• Darmkundige
  • PipPipPipPipPipPip
  • Groep: Lid
  • Lid geworden: 28-juni 07
  • Ziekte:crohn

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 10:05

Weet niet zo goed waar ik dit moest zetten hoop dat het hier goed is...

Vanmiddag moet ik met mijn zoontje van 3 naar het ziekenhuis. 3 weken geleden bij de kinderarts geweest omdat mijn zoontje steeds diarree/dunne ontlasting heeft. Ook klaagt hij af en toe over buikpijn en durft niet op de wc of het potje maar alleen in zijn luier te poepen, doet pijn zegt hij dan... Weet echt niet wat ik ermee aan moet. Heb 2 weken gelden ontlasting van hem in moeten leveren en dat hebben ze opgestuurd. Zo kunnen ze kijken of er ontstekingsaktiviteit in zit. 2 maanden geleden heeft de huisarts al een normale kweek van zijn ontlasting genomen maar er waren geen bacterien te zien. Ook is hij iets te mager volgens de kinderarts hij weegt 12.7 kilo met kleren aan en is 98 cm. In juni wordt hij 4 dus echt groot is hij ook niet zei hij. Nog niet zorgwekkend maar wel iets om in de gaten te houden. Als er vanmiddag weer niks uit zijn ontlasting komt wil hij misschien bloed prikken. Hoop dat het niet nodig is maar ik wil wel weten als er iets aan de hand is.
Hij zei ook dat het eventueel van allergie kan komen dat hij dunne ontlasting heeft....ik heb daar nog nooit van gehoord maar goed ik hoop zo dat ik hem geen crohn heb doorgegeven dat is nu echt mijn grootste angst en heb er al nachten wakker van gelegen.
Mijn huisarts zegt dat ze nog niet zo jong crohn kunnen krijgen, mijn kinderarts zegt weer van wel maar dat dat heel uitzonderlijk is. Weet iemand of dat dit kan???????
Zelf was ik tiener en toen ze er eindelijk achter kwamen (na 5 jaar klachten) was ik 19 jaar.
Dacht eerst dat ik me teveel zorgen maakte maar mijn ouders zeiden ook dat zijn ontlasting veels te dun is en dat hij af en toe 3 x in 2 uur tijd zijn luier vol heeft is ook niet helemaal 'normaal'.
Ben blij dat ik dit even van me af heb kunnen schrijven.

groetjes Nicole

0

#2 Gebruiker is online   willie wortel 

• Darmkundige
  • PipPipPipPipPipPip
  • Bekijk blog
  • Groep: VIP
  • Lid geworden: 09-december 06
  • Ziekte:Ziekte van Crohn

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 10:20

Hoi Nicolle,

Lijkt me heel naar om als ouder zo je kind te zien die buikpijn heeft. Maar het kan zoals een van die artsen ook zei echt idd ook door een allergie komen. Ik hoop dat de arts je vanmiddag meer duidelijkheid kan geven over de buikpijn van je zoontje! en hoop ook zeker dat hij geen Crohn heeft, maar het kan ook op die leeftijd al voorkomen, alhoewel het uitzonderlijk is.
Heel veel succes en sterkteGeposte afbeelding

Liefs Willie
0

#3 Gebruiker is offline   corina 

• Opperzwammer
  • Bekijk blog
  • Groep: Supermod
  • Lid geworden: 09-november 06

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 10:28

Kan me heel goed voorstellen dat je je zorgen maakt en ook de angst dat hij misschien ook crohn zou kunnen hebben door je hoofd heen spookt.
Ik had precies hetzelfde begin vorig jaar met mijn zoon van toen 9 jr. Hij is ook onderzocht, ontlasting en bloed. Daar kwam gelukkig niets uit.

Diarree kan vele oorzaken hebben. Een lactose allergie bijvoorbeeld.

Ik hoop ook voor jou dat alle uitslagen goed zijn.
Ik duim ervoor meis :hug2:
Geposte afbeelding
Live life to the Fullest
0

#4 Gebruiker is offline   Kiro 

• Forumfreak
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Lid geworden: 06-oktober 07
  • Ziekte:Crohn en bechterew

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 10:42

wat akelig Colle. Kinderen kunnen door veel dingen diaree krijgen. Hoop dat ze snel vinden waardoor je zoontje diarree heeft. Sterkte joh!
Liefs, Kiro
0

#5 Gebruiker is offline   jef.dp 

• Darmkundige
  • PipPipPipPipPipPip
  • Bekijk blog
  • Lid geworden: 10-juli 09
  • Ziekte:ziekte van crohn

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 10:50

Hoi Nicolle,kan mij ook voorstellen dat het jou zorgen baart,wel terecht,en zou ook niets aan het toeval overlaten ,als ik jou was .Ik wens jou heel veel sterkte en zeker een snelle
oplossing en beterschap !
0

#6 Gebruiker is offline   Peetje 

• Kletskous
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Bekijk blog
  • Lid geworden: 04-november 09
  • Ziekte:Colitis Ulcerosa

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 11:15

Nicolle, je kan je angst nu eenmaal niet wegstoppen dus het is begrijpenlijk dat je het van je af wilt praten / schrijven. Ik hoop voor je dat je vanmiddag een geruststellend antwoord krijgt van de kinderarts waar je in ieder geval mee verder kunt.

Sterkte en beterschap voor de kleine.Geposte afbeelding
   Nieuwe dromen, nieuwe kansen , nieuwe wensen ontluiken.              
0

#7 Gebruiker is offline   audrey 

• Kletskous
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Bekijk blog
  • Lid geworden: 11-februari 09
  • Ziekte:ziekte van crohn

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 11:41

ik wil je heel veel sterkte wensen vanmiddag
knuffel

Geposte afbeelding

the struggles i'm facing,the chances i'm taking
sometimes might knock me down but, no i'm not breaking
0

#8 Gebruiker is offline   wukie 

• Darmkundige
  • PipPipPipPipPipPip
  • Bekijk blog
  • Lid geworden: 02-februari 09

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 11:47

Hoi Nicole,

Kan me je angst goed voorstellen, het is niet niks als je ziet dat je kind zo'n last heeft..

Ik weet wel dat er allergieen of voedselovergevoeligheid bestaan die kunnen zorgen voor diaree...b.v. gluten of idd lactose..

Ik hoop voor je dat er snel duidelijkheid komt,

en wens je alvast veel sterkte voor straks,

en beterschap voor de kleine. Geposte afbeelding

De tijd zal alles leren......
0

#9 Gebruiker is offline   frank4h 

• Toiletbril
  • PipPipPip
  • Bekijk blog
  • Lid geworden: 26-januari 10
  • Ziekte:ikzelf crohn

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 11:52

hoi nicole,
hoop dat jullie vanmiddag een stap verder komen .
als je kind pijn heeft heb je dat zelf ook heel erg.
heel veel succes!!!Geposte afbeelding
naar mijn weten komt crohn ook bij kleintjes voor maar zoals corina zei kan diarree vele oorzaken hebben.
dikke knuffel voor de kleine
groet frank
horen we van je als je geweest bent?
0

#10 Gebruiker is offline   Sammetje 

• trotse mamma
  • Bekijk blog
  • Groep: Moderator
  • Lid geworden: 14-oktober 07
  • Ziekte:man + zoon Crohn

• Fotoalbum:Sammetje's Fotoalbum

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 11:54

Nicole, ik kan me je angst heel goed voorstellen, maar zoals anderen ook al aangeven, diarree kan vele oorzaken hebben. Helaas is het wel zo dat Crohn al op jonge leeftijd voor kan komen, maar het is erg uitzonderlijk. Er schijnen vooral erg veel kinderen problemen met ontlasting en vooral buikpijn te hebben. Er is in Zwolle zelfs een speciale poeppoli. Dit is vooral voor kinderen die niet op het toilet of het potje durven.

Ik kan je alleen maar aangeven dat wij achteraf weten dat Stan vanaf een jaar of 8 klachten had en dat er dus uiteindelijk Crohn is vastgesteld toen hij net 11 was. Wel is het zo dat mijn man èn broer Crohn hebben, dus de kans was bij onze kinderen toch wel wat groter. De voornaamste klachten van Stan waren misselijkheid, gewichtsverlies, koorts, lusteloos, zich echt ziek voelen, heel erg moe zijn en vooral veel haaruitval.

Ik hoop voor je dat er een parasiet of iets dergelijks wordt gevonden. Dit is vrij eenvoudig te verhelpen.

Veel sterkte en mocht je vragen hebben, dan gerust stellen hoor!

Liefs Sam
Shoot for the moon... Even if you miss, you will land among the stars [Anon]
0

#11 Gebruiker is online   liza 

• Forumfreak
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Bekijk blog
  • Lid geworden: 19-augustus 06

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 11:59

Wat vervelend dat je zoontje niet in orde is.
Ik hoop dat je vanmiddag duidelijkheid krijgt over het hoe en waarom.
De angst om crohn door te geven herken ik ook,ik ga heel hard duimen dat het een stuk eenvoudiger is.
Veel sterkte.
0

#12 Gebruiker is offline   colle 

• Darmkundige
  • PipPipPipPipPipPip

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 12:43

Bedankt allemaal voor jullie (lieve) reacties. Mijn man belde net dat hij op tijd weg kan dus hij gaat mee vind ik erg fijn (ook voor Nick).
Lactose kan het volgens mij niet zijn want hij lust geen melk. Verder laat ik het maar even over me heen komen vanmiddag.
@Sammetje mijn zoontje komt gewoon niet aan hij is erg mager een klein kippenkontje (alle broeken zakken van zijn kont), ribbetjes die eruit steken, heeft vaak
zwarte wallen onder zijn ogen, lusteloos en de ene dag veel kunnen eten en de andere dag er geen hap in kunnen krijgen.
Het is wel erger geworden toen hij verleden jaar ineens een infectie had dat alles er van boven en onder uitkwam. Hij is toen in 3 dagen 2 kilo afgevallen woog nog maar 9 kilo
en toen hebben ze hem 48 opgenomen en sonde ingebracht om vocht toe te kunnen dienen. Hij was zo ziek dat hij zich niet verzette tegen de sonde (verpleging zat met open mond te kijken zei mijn man hadden ze nog nooit meegemaakt, zelf kon ik er niet bij zijn vond dat iets te heftig op dat moment)Ze hebben toen geen bloed geprikt of ander verder onderzoek gedaan maar sindsdien is zijn ontlasting dun en waterig/slijmerig geweest. Gelukkig ben ik nu naar een ander ziekenhuis doorverwezen en die zeiden dat ze toen onderzoek hadden moeten doen waar het vandaan kwam.
Zal straks wel laten weten hoe het is geweest.

liefs Nicole
0

#13 Gebruiker is offline   Gizzy 

• scrapgekkie
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Bekijk blog
  • Lid geworden: 12-december 04
  • Ziekte:Crohn?, PDS

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 01:10

Heel veel succes Colle. Ik hoop dat het me egata vallen, maar vooral dat jullie duidelijkhied krijgen wat e rmet je kleine ventje aan de hand is. Zeker wat je nu vertelt klinkt niet goed :klavertje: :hug2:
Life is like a fairytale, so make it one with a happy ending
0

#14 Gebruiker is online   Tiniki 

• Kletskous
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Lid geworden: 06-maart 09
  • Ziekte:pds

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 01:19

Heel veel succes Colle.
Ik hoop dat je duidelijkheid krijg.
Kan me voorstellen, dat je je zorgen maakt.
Hopelijk is het geen Crohn o.i.d., maar iets simpels wat gemakkelijk te genezen is.
Vreemd dat ze vorig jaar niet verder zijn gaan zoeken.
Hopelijk zijn ze in het andere ziekenhuis wat daadkrachtiger. :klavertje:
Groetjes
Tini

Alles van waarde is weerloos
0

#15 Gebruiker is offline   colle 

• Darmkundige
  • PipPipPipPipPipPip

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 06:42

Ben net thuis..... pfff na 3 kwartier wachten waren we aan de beurt en de uitslag van zijn ontlasting was nog niet binnen. Hij was niks aangekomen of afgevallen maar hij was niet tevreden omdat hij zo weinig weegt. Bij lichamelijk onderzoek gaf Nick aan dat hij het zeer vond doen rechts onder in zijn buik... Dus de kinderarts wilde dat hij bloed liet prikken. Om te kijken of voedingstoffen goed opgenomen worden, allergie en nog wat dingetjes gewoon om wat dingen uit te sluiten en te kijken of er iets uit komt. Nick heeft het hele ziekenhuis bij elkaar gehuild en gegild hij was zo bang. En toen ze in zijn linkerarmpje geprikt hadden kwam er geen druppel bloed uit. Dus nog een keertje prikken in zijn rechterarmpje en toen kwam er gelukkig wel wat bloed uit. Maar moest hem echt in de houdgreep houden pfff vond het vreselijk. Daarna maar even naar de mac gegaan want dat beloofde zijn vader om hem een beetje rustig te krijgen. Mag niet aan zijn armpjes komen gaat ie huilen hij is er nog steeds vol van. Mijn moeder kwam even kijken en toen ze vroeg hoe het was in het ziekenhuis begon hij meteen te huilen... hoop dat ik hem ooit nog mee krijg in het ziekenhuis Geposte afbeelding
Donderdag tegen het middaguur belt de arts mij over de uitslag en hoop ik meer te weten.

liefs Nicole
0

#16 Gebruiker is offline   corina 

• Opperzwammer
  • Bekijk blog
  • Groep: Supermod
  • Lid geworden: 09-november 06

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 06:51

Och wat een ellende voor het ventje he....ze krijgen er bijna trauma's van inderdaad.
Jammer dat de uitslag van de ontlasting nog niet binnen is. Hopelijk hoor je dat donderdag dan meteen ook.
Suc6 alvast voor donderdag :klavertje:
Geposte afbeelding
Live life to the Fullest
0

#17 Gebruiker is offline   Sammetje 

• trotse mamma
  • Bekijk blog
  • Groep: Moderator
  • Lid geworden: 14-oktober 07
  • Ziekte:man + zoon Crohn

• Fotoalbum:Sammetje's Fotoalbum

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 06:53

Nicole, ik hoop zo dat het allemaal mee gaat vallen. Elke keer met je kind naar het ziekenhuis is echt niet leuk. Dat van de Mac herken ik erg goed, maar doen we maar niet elke keer, anders waren we nu wel bankroet geweest... Geposte afbeelding

Ik wil je absoluut niet ongerust maken, maar de zwarte wallen en het wel/niet eten is wel erg herkenbaar. Ik ga megahard voor jullie duimen en hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.

Veel sterkte en liefs!
Shoot for the moon... Even if you miss, you will land among the stars [Anon]
0

#18 Gebruiker is offline   Peetje 

• Kletskous
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Bekijk blog
  • Lid geworden: 04-november 09
  • Ziekte:Colitis Ulcerosa

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 06:59

Hoi Nicole, wat een enerverende middag heb jij achter de rug zeg. En wat een dramatische ervaring moet dat voor je zoontje zijn geweest. Ik hoop dat je donderdag een verlossend telefoontje krijgt waarin je een duidelijk antwoord met een positief behandelplan wordt medegedeeld.

Sterkte met het wachten en knuffel je zoon maar eens goed.Geposte afbeelding
   Nieuwe dromen, nieuwe kansen , nieuwe wensen ontluiken.              
0

#19 Gebruiker is offline   Gizzy 

• scrapgekkie
  • PipPipPipPipPipPipPipPip
  • Bekijk blog
  • Lid geworden: 12-december 04
  • Ziekte:Crohn?, PDS

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 07:21

Heftig middagkje voor jullie. Maarre toch een bikkel dat het allemaal gebeurd is.
Ik hoop dat de uitslagen goed zijn donderdag, maar vooral ook dat jullie duidelijkhied krijgen over wat er aan de hand is :klavertje:
Life is like a fairytale, so make it one with a happy ending
0

#20 Gebruiker is online   flennie 

• Kletskous
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • Bekijk blog
  • Lid geworden: 02-oktober 09
  • Ziekte:Crohn & Lact. Int.

• Land:

Gepost 08 februari 2010 - 07:46

Ik hoop dat alles uitslagen, gunstig zijn!
En er niets ernstigs wordt gevonden!Geposte afbeelding
Al kan ik mij, met je eigen voor geschiedenis goed voorstellen, dat ej angstig bent!

Heel veel succes! LiefsGeposte afbeelding
0

Deel dit topic:

• (4 Pagina's)
  • +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Laatste »
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic