maak me zorgen
Gepost 08 februari 2010 - 10:05
Vanmiddag moet ik met mijn zoontje van 3 naar het ziekenhuis. 3 weken geleden bij de kinderarts geweest omdat mijn zoontje steeds diarree/dunne ontlasting heeft. Ook klaagt hij af en toe over buikpijn en durft niet op de wc of het potje maar alleen in zijn luier te poepen, doet pijn zegt hij dan... Weet echt niet wat ik ermee aan moet. Heb 2 weken gelden ontlasting van hem in moeten leveren en dat hebben ze opgestuurd. Zo kunnen ze kijken of er ontstekingsaktiviteit in zit. 2 maanden geleden heeft de huisarts al een normale kweek van zijn ontlasting genomen maar er waren geen bacterien te zien. Ook is hij iets te mager volgens de kinderarts hij weegt 12.7 kilo met kleren aan en is 98 cm. In juni wordt hij 4 dus echt groot is hij ook niet zei hij. Nog niet zorgwekkend maar wel iets om in de gaten te houden. Als er vanmiddag weer niks uit zijn ontlasting komt wil hij misschien bloed prikken. Hoop dat het niet nodig is maar ik wil wel weten als er iets aan de hand is.
Hij zei ook dat het eventueel van allergie kan komen dat hij dunne ontlasting heeft....ik heb daar nog nooit van gehoord maar goed ik hoop zo dat ik hem geen crohn heb doorgegeven dat is nu echt mijn grootste angst en heb er al nachten wakker van gelegen.
Mijn huisarts zegt dat ze nog niet zo jong crohn kunnen krijgen, mijn kinderarts zegt weer van wel maar dat dat heel uitzonderlijk is. Weet iemand of dat dit kan???????
Zelf was ik tiener en toen ze er eindelijk achter kwamen (na 5 jaar klachten) was ik 19 jaar.
Dacht eerst dat ik me teveel zorgen maakte maar mijn ouders zeiden ook dat zijn ontlasting veels te dun is en dat hij af en toe 3 x in 2 uur tijd zijn luier vol heeft is ook niet helemaal 'normaal'.
Ben blij dat ik dit even van me af heb kunnen schrijven.
groetjes Nicole
Gepost 08 februari 2010 - 10:20
Lijkt me heel naar om als ouder zo je kind te zien die buikpijn heeft. Maar het kan zoals een van die artsen ook zei echt idd ook door een allergie komen. Ik hoop dat de arts je vanmiddag meer duidelijkheid kan geven over de buikpijn van je zoontje! en hoop ook zeker dat hij geen Crohn heeft, maar het kan ook op die leeftijd al voorkomen, alhoewel het uitzonderlijk is.
Heel veel succes en sterkte
Liefs Willie
Gepost 08 februari 2010 - 10:28
Ik had precies hetzelfde begin vorig jaar met mijn zoon van toen 9 jr. Hij is ook onderzocht, ontlasting en bloed. Daar kwam gelukkig niets uit.
Diarree kan vele oorzaken hebben. Een lactose allergie bijvoorbeeld.
Ik hoop ook voor jou dat alle uitslagen goed zijn.
Ik duim ervoor meis

Gepost 08 februari 2010 - 11:15
Sterkte en beterschap voor de kleine.
Gepost 08 februari 2010 - 11:47
Kan me je angst goed voorstellen, het is niet niks als je ziet dat je kind zo'n last heeft..
Ik weet wel dat er allergieen of voedselovergevoeligheid bestaan die kunnen zorgen voor diaree...b.v. gluten of idd lactose..
Ik hoop voor je dat er snel duidelijkheid komt,
en wens je alvast veel sterkte voor straks,
en beterschap voor de kleine.

De tijd zal alles leren......
Gepost 08 februari 2010 - 11:52
hoop dat jullie vanmiddag een stap verder komen .
als je kind pijn heeft heb je dat zelf ook heel erg.
heel veel succes!!!
naar mijn weten komt crohn ook bij kleintjes voor maar zoals corina zei kan diarree vele oorzaken hebben.
dikke knuffel voor de kleine
groet frank
horen we van je als je geweest bent?
Gepost 08 februari 2010 - 11:54
Ik kan je alleen maar aangeven dat wij achteraf weten dat Stan vanaf een jaar of 8 klachten had en dat er dus uiteindelijk Crohn is vastgesteld toen hij net 11 was. Wel is het zo dat mijn man èn broer Crohn hebben, dus de kans was bij onze kinderen toch wel wat groter. De voornaamste klachten van Stan waren misselijkheid, gewichtsverlies, koorts, lusteloos, zich echt ziek voelen, heel erg moe zijn en vooral veel haaruitval.
Ik hoop voor je dat er een parasiet of iets dergelijks wordt gevonden. Dit is vrij eenvoudig te verhelpen.
Veel sterkte en mocht je vragen hebben, dan gerust stellen hoor!
Liefs Sam
Gepost 08 februari 2010 - 12:43
Lactose kan het volgens mij niet zijn want hij lust geen melk. Verder laat ik het maar even over me heen komen vanmiddag.
@Sammetje mijn zoontje komt gewoon niet aan hij is erg mager een klein kippenkontje (alle broeken zakken van zijn kont), ribbetjes die eruit steken, heeft vaak
zwarte wallen onder zijn ogen, lusteloos en de ene dag veel kunnen eten en de andere dag er geen hap in kunnen krijgen.
Het is wel erger geworden toen hij verleden jaar ineens een infectie had dat alles er van boven en onder uitkwam. Hij is toen in 3 dagen 2 kilo afgevallen woog nog maar 9 kilo
en toen hebben ze hem 48 opgenomen en sonde ingebracht om vocht toe te kunnen dienen. Hij was zo ziek dat hij zich niet verzette tegen de sonde (verpleging zat met open mond te kijken zei mijn man hadden ze nog nooit meegemaakt, zelf kon ik er niet bij zijn vond dat iets te heftig op dat moment)Ze hebben toen geen bloed geprikt of ander verder onderzoek gedaan maar sindsdien is zijn ontlasting dun en waterig/slijmerig geweest. Gelukkig ben ik nu naar een ander ziekenhuis doorverwezen en die zeiden dat ze toen onderzoek hadden moeten doen waar het vandaan kwam.
Zal straks wel laten weten hoe het is geweest.
liefs Nicole
Gepost 08 februari 2010 - 01:19
Ik hoop dat je duidelijkheid krijg.
Kan me voorstellen, dat je je zorgen maakt.
Hopelijk is het geen Crohn o.i.d., maar iets simpels wat gemakkelijk te genezen is.
Vreemd dat ze vorig jaar niet verder zijn gaan zoeken.
Hopelijk zijn ze in het andere ziekenhuis wat daadkrachtiger.
Tini
Alles van waarde is weerloos
Gepost 08 februari 2010 - 06:42
Donderdag tegen het middaguur belt de arts mij over de uitslag en hoop ik meer te weten.
liefs Nicole
Gepost 08 februari 2010 - 06:53
Ik wil je absoluut niet ongerust maken, maar de zwarte wallen en het wel/niet eten is wel erg herkenbaar. Ik ga megahard voor jullie duimen en hoop dat je snel meer duidelijkheid hebt.
Veel sterkte en liefs!
Gepost 08 februari 2010 - 06:59
Sterkte met het wachten en knuffel je zoon maar eens goed.
Gepost 08 februari 2010 - 07:21
Ik hoop dat de uitslagen goed zijn donderdag, maar vooral ook dat jullie duidelijkhied krijgen over wat er aan de hand is

Log in
Registreer
Help

Multi quote