Crohnforum/Darmwereld vzw: Ziekte van Crohn, colitis ulcerosa en PDS: Vermoedheid bij chronische ziekten - Crohnforum/Darmwereld vzw: Ziekte van Crohn, colitis ulcerosa en PDS

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

Vermoedheid bij chronische ziekten

#1 Gebruiker is offline   RSS Bot 

• Pillendoos
  • PipPipPipPip
  • Groep: Lid
  • Lid geworden: 02-oktober 05
  • Ziekte:Ben een computerbot zonder darmproblemen

• Land:

Gepost 01 maart 2009 - 01:44

Bij heel wat chronische ziekten is vermoeidheid een belangrijk symptoom. Zo ook bij de ziekte van Crohn en colitis ulcerosa. De reden hiervan zocht men voornamelijk in het feit dat het afweersysteem constant moet vechten tegen een ongeneeslijke ziekte. Uit een Canadees onderzoek met muizen met een chonische leverontsteking - verschenen in het Journal of Neuroscience van 18 februari - blijkt dat de vermoeidheid bij chronische ziekten komt doordat te veel witte bloedcellen de hersenen binnendringen.

Hieronder kan u het krantenartikel hierover uit het NRC lezen.

<div class="articletext">

Volledige artikel: http://www.crohnsite.be/nieuws/laatste-nie...onische- ziekten
Ik ben een automatisch computerprogramma, dus mij geen berichten sturen a.u.b.
0

#2 Gebruiker is offline   pingpongchinees 

• Aspirant
  • Groep: Members
  • Lid geworden: 09-juli 09
  • Ziekte:Crohn

• Land:

Gepost 09 juli 2009 - 10:53

Bij zware ontstekingsziekten, zoals in mijn geval CROHN, zijn er miljoenen extra WITTE bloedcellen
bijgeproduceerd, die een wanverhouding betekenen met de RBC? De oorzaak van zwaktegevoel.
Vandaar dat ik geregeld mijn bloed laat onderzoeken(ook voor andere redenen!) en VIT B12 of 'ijzer'-tabletten moet nemen og geïnjecteerd moet krijgen. Aan EPO of CERA heb ik me nog niet gewaagd, en zo 'terminaal' ben ik nu ook weer niet... :Laie_44:
0

#3 Gebruiker is offline   MissSlientje 

• Aspirant
  • Groep: Aspi
  • Lid geworden: 15-maart 10
  • Ziekte:Collitis Ulserosa

• Land:

Gepost 15 maart 2010 - 07:18

Klinkt herkenbaar. Ik kamp ook steeds met vermoeidheid. Vervelend, want extra ijzer innemen kan ik moeilijk verdragen. Zou hemels zijn als ook daar iets op gevonden zou worden..
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic