Al geruime tijd heb ik gevoelige ogen. Verschillende druppels tegen droge ogen en allergie hebben tot nu toe weinig tot geen resultaat opgeleverd. Nu wordt er gedacht aan ooglidontsteking en maak ik iedere dag mijn oogleden schoon met wattenstaafjes en reinigingsdoekjes. Dit vermindert de branderigheid wel iets.
Zijn er hier meer mensen die ooglidontstelkingen hebben en is en kan een oogarts nagaan of er sprake is van blefaritis?
Ik ben het steeds maar weer proberen van nieuwe druppels een beetje beu. Het lijkt me verstandiger om eerst na te gaan wat het precieze probleem is en aan de hand daarvan gerichter een behandeling te starten.
lelie
Pagina 1 van 1
Oogleden ontsteking
Gepost 09 december 2008 - 11:49
Ik heb ook vaak last van mijn ogen, bij mij komt het vooral omdat ik als bijwerkingen van mijn medicatie droge ogen krijg. Ik heb al vaker wat ontstekingen gehad, en zelfs ingegroeide haartjes, maar dat werd altijd vastgesteld door mijn h.a.. Ben wel een keer bij de oogarts geweest, maar die zei dat het niets ergs was en dat de h.a. dat aankon. Ik heb toen een zalf gekregen met antibioticia erin. Ik moest toen 3 keer per dag mijn ogen weken met een natte washand, dan goed schoonmaken en dan zalven. En toen heeft het nog wel lang geduurd maar ging het wel steeds beter.
Ik was tegenwoordig standaard 2 maal daags mijn wimperranden en *afkloppen* het gaat al een flinke tijd goed.
Maar als ik jou was zou ik zeker even gaan overleggen wat de oorzaak is, want het kan door zoveel komen, en misschien kan dan naast het te genezen ook de oorzaak worden aangepakt. Dan heb je er misschien voortaan minder last van.
Ik was tegenwoordig standaard 2 maal daags mijn wimperranden en *afkloppen* het gaat al een flinke tijd goed.
Maar als ik jou was zou ik zeker even gaan overleggen wat de oorzaak is, want het kan door zoveel komen, en misschien kan dan naast het te genezen ook de oorzaak worden aangepakt. Dan heb je er misschien voortaan minder last van.
Lukt het vandaag niet, dan lukt het morgen wel .... 

Gepost 14 december 2008 - 03:32
Ik heb ook last van blepharitis,mijn dokter adviseerde me om het dagelijks goed schoon te maken met wat babyshampoo vermengt met water.Alleen reageren mijn ogen daar niet goed op,dan gaat het helemaal branden.Ik doe er nu niets aan,ik heb van de zomer veel in het stof gezeten en ik ben bang dat het daarvan is gekomen.
Gepost 24 december 2008 - 06:19
Bedankt voor jullie reactie. Ondanks dat ik nog niet de duidelijkheid heb die ik zou willen hebben, merk ook ik dat het schoonmaken van de wimperrandjes effectief is. 's ochtends zitten er toch wat korstjes tussen m'n wimpers. Verder is het even niet te lang achter een beeldscherm zitten
Ik ben ook bij een oogarts geweest, maar die vertelde me dat het niks ernstigs was en gaf me de zoveelste druppel mee, die niet bleek te helpen. Na een second opinion bij een andere oogarts bleken de klachten steeds meer op blepharitis te wijzen. Vervelend, maar op dit moment niks anders aan te doen dan schoonhouden en mocht het erger worden kon ik via de huisarts zalf krijgen. Ik kijk het nu dus maar even aan en dan idd maar weer overleggen met de huisarts.
Wat ik alleen zo vreemd vind is dat de een zegt dat er niks aan de hand is en de ander wel met iets komt. Mijn huisarts dacht alleen aan droge ogen en heeft verder dus ook niets gemerkt. Vandaar mijn vraag hoe blepharitis is vast te stellen, omdat een oogarts vaak eerst naar de ogen zelf kijkt.
Ik ben ook bij een oogarts geweest, maar die vertelde me dat het niks ernstigs was en gaf me de zoveelste druppel mee, die niet bleek te helpen. Na een second opinion bij een andere oogarts bleken de klachten steeds meer op blepharitis te wijzen. Vervelend, maar op dit moment niks anders aan te doen dan schoonhouden en mocht het erger worden kon ik via de huisarts zalf krijgen. Ik kijk het nu dus maar even aan en dan idd maar weer overleggen met de huisarts.
Wat ik alleen zo vreemd vind is dat de een zegt dat er niks aan de hand is en de ander wel met iets komt. Mijn huisarts dacht alleen aan droge ogen en heeft verder dus ook niets gemerkt. Vandaar mijn vraag hoe blepharitis is vast te stellen, omdat een oogarts vaak eerst naar de ogen zelf kijkt.
Gepost 24 december 2008 - 10:35
Hoi!
Mijn ogen zijn/waren ook erg geirriteerd, de MDL arts zei dat ze idd ontstoken waren en dat dat zeker door Crohn komt. De ontstekingen kunnen zich blijkbaar overal openbaren. Nu ik aan de pred zit gaat het ook beter. Wat ik sowieso niet meer doe (ik ga ervan uit dat je een vrouw bent Lelie;) is mijn oogpotlood op mijn oogrand smeren maar ik doe het net onder mijn wimpers. Ook kijk ik of mijn mascara niet bij mijn ogen in de buurt komt (ook de bovenkant). Verder maak ik `s avonds alles erg goed schoon, zelfs met een wattenstaafje in mijn oog * als je begrijpt wat ik bedoel*
Wel een beetje een make-up verhaal geworden maar misschien helpt het je een beetje...!
Succes!
Mijn ogen zijn/waren ook erg geirriteerd, de MDL arts zei dat ze idd ontstoken waren en dat dat zeker door Crohn komt. De ontstekingen kunnen zich blijkbaar overal openbaren. Nu ik aan de pred zit gaat het ook beter. Wat ik sowieso niet meer doe (ik ga ervan uit dat je een vrouw bent Lelie;) is mijn oogpotlood op mijn oogrand smeren maar ik doe het net onder mijn wimpers. Ook kijk ik of mijn mascara niet bij mijn ogen in de buurt komt (ook de bovenkant). Verder maak ik `s avonds alles erg goed schoon, zelfs met een wattenstaafje in mijn oog * als je begrijpt wat ik bedoel*
Wel een beetje een make-up verhaal geworden maar misschien helpt het je een beetje...!
Succes!
Gepost 02 januari 2009 - 01:38
Een make-up verhaal geeft niks hoor. Ik durfde dat al een tijd niet meer te proberen, omdat vooral mascara en oogpotlood ervoor zorgde dat ik in m'n oog bleef wrijven. Goed idee om de oogrand te mijden! Want zo'n bleek vaatdoekken-gezicht ben ik soms ook een beetje beu.
Gepost 08 februari 2009 - 06:44
Lelie, op Jan 2 2009, 01:38 PM, zei:
Een make-up verhaal geeft niks hoor. Ik durfde dat al een tijd niet meer te proberen, omdat vooral mascara en oogpotlood ervoor zorgde dat ik in m'n oog bleef wrijven. Goed idee om de oogrand te mijden! Want zo'n bleek vaatdoekken-gezicht ben ik soms ook een beetje beu.
Dat make up verhaal is ook bij mij van toepassing,bij mij is wel blepharitis vastgesteld maar ik heb er niets voor gekregen.Qua darmklachten ben ik nog geen steek verder,maar wel goed om te weten dat het veel bij crohn voorkomt.Voordat ik maag/darmklachten kreeg,kreeg ik eerst een borstziekte {ziekte van reclus} dat is ook een auto immuun ziekte die ontstekingen in de borst veroorzaakt.Kort daarna begonnen de maag/darmklachten,ik vraag me af of dat met elkaar te maken heeft.
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

Help