Crohnforum/Darmwereld vzw: Ziekte van Crohn, colitis ulcerosa en PDS: spierzwakte - Crohnforum/Darmwereld vzw: Ziekte van Crohn, colitis ulcerosa en PDS

Ga naar inhoud

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic

spierzwakte in oogleden, armen en benen

#1 Gebruiker is offline   Sophie 

• Luchtverfrisser
  • PipPipPip
  • Bekijk Album
  • Groep: Lid
  • Lid geworden: 01-januari 05
  • Ziekte:Colitis Ulcerosa

• Land:

Gepost 25 oktober 2008 - 03:32

Hoi!

Ik heb al een poosje last van spierzwakte in mijn armen en benen en de laatste tijd ook aan mijn ogen, die krijg ik s ochtends gewoon niet meer open! Daarbij kan ik mijn ogen niet meer recht zetten; ik kijk hartstikke scheel als ik wakker wordt :vliegen:

Hebben meer mensen hier last van? Kan het aan mijn medicatie liggen? (=azathioprine, beclomethason/mesalazine, primperan, panthazol, buscopan en arestal)

groetjes, Sophie
0

#2 Gebruiker is offline   Bubble 

• Darmkundige
  • PipPipPipPipPipPip
  • Groep: VIP
  • Lid geworden: 16-december 07
  • Ziekte:PDS, Allergieën

• Land:

Gepost 25 oktober 2008 - 08:49

Hey Sophie,

Ik denk dat dat best wel aan je medicatie kan liggen. Heb je geen medicatie die spierontspannend, rustgevend, kalmerend werkt?
Mss moet je de bijsluiters eens lezen en kijken wat er bij de werkingen staat. Mss zijn er pillen bij die te zwaar zijn voor je en die na een nacht slapen nog doorwerken (ik heb er nu ook zo, vandaag dat ik dat zeg :thumbdown: ).
Of mss is het de combinatie van allemaal die beetje te zwaar is?
Anders een keertje met je huisarts hierover telefoneren of er eventueel niet combineerbare pillen bijzijn, of ofdat er pillen zijn die die klachten kunnen veroorzaken die jij hebt. En wat je daar eventueel kan aandoen. Denk dat de dokter je het best zal kunnen helpen hiermee.
Hopelijk vind je snel een oplossing, want geloof me vrij, ik weet wat het is om uit je bed te komen en bijna niet op je benen kunnen staan van slappigheid :vliegen: .

Veel sterkte ermee!

Liefs

Bubble
Whatever is meant to be, will work out perfectly
0

#3 Gebruiker is offline   Zwijntje 

• Darmkundige
  • PipPipPipPipPipPip
  • Lid geworden: 08-mei 05
  • Ziekte:Ziekte van Crohn

• Land:

Gepost 26 oktober 2008 - 03:37

Ja, dit is voor mij ook wel herkenbaar. Vraag me alleen wel af, of het door de medicijnen komt. Denk zelf dat het eerder door de Crohn komt, maar weet de oorzaak er ook niet echt van. Weet wel dat bijv je darmslijmvlies ontstoken of geirriteerd kan zijn, en dat dat zelfde slijmvlies ook om je spieren en gewrichten van je hele lichaam zit. Dat die daardoor dus ook makkelijker geirriteerd of ontstoken kunnen raken. En dat je daar dan last van zou kunnen hebben.
Verder kijk ik zelf ook hartstikke scheel als zodra ik oververmoeid ben. Maar dat heeft niks met m'n Crohn te maken, maar meer met een lui oog! ;)
0

#4 Gebruiker is offline   Sophie 

• Luchtverfrisser
  • PipPipPip
  • Bekijk Album
  • Lid geworden: 01-januari 05
  • Ziekte:Colitis Ulcerosa

• Land:

Gepost 16 juni 2009 - 08:01

een hele poos later ben ik er achter wat het was. de artsen dachten aan een ernstige spierziekte en ik heb allerlei onderzoeken gehad. maar daar kwam niets uit, dus ik heb het maar gelaten. onlangs kwam uit mijn bloed dat ik erg kalium tekort had, wat je hebt als je veel diaree hebt. dus nu eet ik veel zout en de klachten zijn verdwenen!
0

Deel dit topic:

Pagina 1 van 1
  • Je kunt geen nieuwe topic starten
  • Je kunt niet antwoorden op deze topic