Spring naar inhoud

Foto

Osmoprep als alternatief voor klean-prep in Europa?

Dit topic werd gearchiveerd. Dat betekent dat je niet meer kan reageren.
4 reacties in deze topic

#1 RSS Bot

RSS Bot

WC-atleet

• Lid
  • PipPipPipPipPip
  • 529 berichten

Gepost 07 oktober 2007 - 03:06

Geplaatste afbeelding
Bron: Salix Pharmaceuticals, inc.

In Amerika bestaan er een aantal alternatieven voor klean-prep (het vieze goedje dat je moet drinken om je darmen leeg te maken voor een darmonderzoek). Alternatieven waarbij je minder moet drinken en/of met een betere smaak. Maar het meest vooruitstrevende is een darmvoorbereiding in pilvorm waarbij je om de 15 minuten een aantal pilletjes moet innemen met water. Geen vieze smaak meer en hetzelfde effect in de darmen. Enig nadeel is dat je een 40-50 pilletjes moet innemen wat vrij veel is.

Zo hadden we het 3 jaar geleden reeds over Visicol dat toen reeds in de VS geregistreerd was. Helaas hebben we er verder in Europa niet over gehoord. Salix, de fima achter Visicol die heel wat alternatieven voor klean-prep ontwikkelt heeft en ook achter Moviprep zit dat sinds een paar maanden in Europa gebruikt wordt, heeft echter nog een andere variant met pillen in de VS op de markt: namelijk Osmoprep. Het is erg gelijkaardig aan Visicol en bestaat ook uit een hele hoop nagenoeg smaakloze pilletjes als darmvoorbereiding. Ongeveer 3% heeft bijwerkingen zoals misselijkheid, braken en buikkrampen. Zaken die ook bij klean-prep voorkomen, terwijl Osmoprep toch handiger lijkt dan 4-5 liter klean-prep te hoeven drinken. Het mag echter nog niet bij kinderen gebruikt worden, of als men hartproblemen heeft en bij bepaalde darmcomplicaties zoals een darmperforatie of een toxisch megacolon.

Het goede nieuws is dat de Franse firma Mayoly Spindler de rechten verkregen heeft voor de distributie van Osmoprep. Wel moet Osmoprep nog goedgekeurd worden in Europa. Men verwacht Osmoprep in de eerste helft van 2009 in Frankrijk. Hopelijk za het ook in de Benelux verkrijgbaar zijn via dezelfde firma of een andere distributiefirma.

Volledige artikel: http://www.crohnsite...ntent/view/475/
Ik ben een automatisch computerprogramma, dus mij geen berichten sturen a.u.b.

#2 Tom

Tom

Stoelganger

• 24562 berichten

Gepost 07 oktober 2007 - 08:33

Wat vinden jullie hiervan? Ik hoop dat er in 2009 ook komt in de Benelux, want ik slik liever 40 pilletjes dan die klean-prep te drinken ;).

#3 teutzak

teutzak

Luchtverfrisser

• Lid
  • PipPipPip
  • 284 berichten

Gepost 07 oktober 2007 - 08:38

ook mijn idee! die cleanprep is echt niet te hachelen... :kotsen:
hoop dat het idd snel in europa word toegelaten!
humor is een goede schokbreker,....als je botst in het leven :-)

#4 Bianca

Bianca

Superstoelganger

• 44880 berichten

Gepost 07 oktober 2007 - 08:56

Ik zou denk ik ook liever al die pilletjes slikken hoor!
Alles beter dan die 4 liter drinken :nea:

#5 Gretha

Gretha

vandaag is vandaag, morgen is morgen

• Lid
  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 4946 berichten

Gepost 07 oktober 2007 - 08:59

doe mij ook maar liever die pilletjes dan die bagger te drinken :kotsen: